RayCa

LEV DET LIVET DU ØNSKER

LEV DET LIVET DU ØNSKER

BALANSE

Koble av for å koble på

Noen ganger må vi booste selvtilliten for minne oss på hvor stor verdi vi egentlig har og hvor mye vi kan oppnå i livet vårt. Andre ganger trenger vi å kunne roe oss helt ned for å finne finne balansen i oss selv igjen. Vi tror på det hele mennesket og at det er like viktig med ro og balanse som Mental trening. Alt henger sammen. 

Skap ditt eget magiske fristed, hvor du kan bruke litt rolig tid, bare på deg selv. 

Du bestemmer hvordan du vil tenke!

Hjernen er en muskel og vi kan trene den opp til å gjøre det vi ønsker. Vi kan faktisk bestemme om vi skal ha det bra eller ikke. Den eneste som stopper deg fra å ha det bra, er deg selv. Alt handler om måten vi ser på ting. Hvordan vi tenker. Er du negativ til deg selv så kan du fks begynne med å rose deg med gode ord og si hva du er flink til. Skal du oppnå et mål så kan du snakke deg opp ved å si ting som styrker din selvtillit og som gjør at du føler deg rå! For selv om du har det vanskelig eller har dårlige odds så er det kun du som kan gjøre noe med det. Du velger hvordan liv du ønsker å leve!

Affirmasjon

Affirmasjoner er ord eller setninger vi kan si til oss selv for å få hjernen til å tenke det vi vil. Mentaltrenere bruker dette enormt når de jobber med alle som ønsker å prestere enda bedre. Det handler om å repetere de tingene du ønsker at du skal tenke. Selv om du ikke tror på det i begynnelsen så vil du etterhvert klare å snu om tankemønstre som gjør at du kan begynne å leve det livet DU ønsker. 

"JEG KLARER ALT JEG VIL"

MEDITASJON

Finn ro og balanse

Meditasjon kan hjelpe oss å finne ro balanse i oss selv. Det et verktøy vi kan bruke for å gi hjernen vår en “time-out”. Det fine med å meditere, er at det ikke finnes noe mål. Hele hensikten er å bruke pust sammen med konsentrasjon for å være helt tilstede i oss selv her og nå. 

Pust

Pusten er en viktig del av det å meditere. Kroppen din puster heldigvis av seg selv uten at du trenger å tenke over det, men hvis du fokuserer på pusten din, så er det lettere å komme i en meditativ tilstand. Det finnes mange forskjellige teknikker og her er en:

Lukk øynene og bare pust inn og ut med nesen. Fokuser på den kalde luften som kommer inn og kjenn den varme luften som du blåser ut. Tanker vill dukke opp og du vil prøve å kontrollere de, men prøv å heller observer de og flytt fokuset over på at du puster gjennom nesen. Etterhvert som du gjør dette, vil kroppen bli mer avslappet og du bare er tilstede her og nå. Som de sier. Mediter 20 minutter hver dag, er du stresset, mediter dobbelt så lenge.

Hør våre meditasjoner og affirmasjoner her

Hvem er jeg?

Vi snakker om hvordan vi kan finne ut av hvem vi er som personer. Caroline har et visdomsord og Ray prøver å finne måter han kan utvikle seg på.